fredag 27 november 2009

Norrland


Idag får jag ett inkomande samtal från ett nr jag inte känner igen, men jag svarar
"Hej det är Matilda"
i andra luren skriks det ut
halllllllllllåååååååååååååååååååå mackan!

Det är min kära vän issa som är ute på turné runt om i sverige med sitt jobb (tele2)
Vi ses inte så ofta nu för tiden men vi har i stort sätt alltid gått på samma skola och gick i samma klass på gymnasiet. Och jag kan säga att de är få personer jag kan skratta med så mycket som jag kan med issa. Vår humor is insane. Ett litet exempel på dett är att när hon ringer ser vårat samtal ut ungefär så här( självklart med norrländsk dialekt!):

issa: jag ringde mest för att berätta att jag jobbar ihop med en norrlänning och jag var bara tvungen att berätta de för dig.
Vi båda bryter ihop i skratt, issa försöker skratta lite tyst, just för att hennes kollega kanske hör.
Jag: Säger han jhoo istället för ja och så till allt då eller?

issa: haha ja, och han jagar
jag: är de renar då?
issa: Jhhoo!

Jag: hahah erkänn han aldrig tog bilkörkort utan scooter körkort?

issa: haha ja precis.

Så fortsätter vårat samtal,
huuuuuur jävla roligt som helst.

Och det spelar ingen roll om vi inte pratat med varann på flera veckor eller setts på månader, vi kan ändå ringa och skämta med varann precis som de alltid varit. Det kallar jag vänskap :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!