söndag 4 december 2011

Whats goin on..



Den här videon är något av det värsta jag sett i hela mitt liv.
Alla som läser detta och går i skolan. Snälla Snälla Snälla, om ni ser någon som blir utsatt för mobbing, stoppa det!
Det kan inte finnas mycket som är värre än att behöva gå igenom skolan och bli mobbad. Att varje dag bli nedtryckt.
Jag som har hundratals vänner och alltid haft många vänner kan inte tänka mig hur det skulle kännas att bli nedtryckt varje dag. Men även om jag har haft mycket vänner har jag ALDRIG mobbat någon. Jag har för stor "tycka-synd-om-känsla" i kroppen. Och tur är det. Jag kan inte ens titta på "Biggest Loser" utan att storlipa. Skulle aldrig få för mig att medvetet göra eller säga något för att göra en annan person ledsen. Jag har absolut noll förståelse för mobbare och deras liv. Tror faktiskt att det är så att det är mobbarna som mår sämst på kvällen. Det är dom som måste gå och lägga sig med dåligt samvete varenda kväll. Tänk att gå till sängs och veta att någon annanstans ligger en person samtidigt och mår dåligt, över något man själv orsakat? Hur kan man leva med sånt?

Men barn är ändå barn. Dom vet inte bättre än det vi vuxna säger åt dom och lär dom. Och det är inte alltid vi "vuxna" tycks veta allt rätt heller. Tror att vuxenmobbing är vanligare än vad vi tror. Det finns förmodligen någon på varje arbetsplats som sticker ut lite extra och som de andra i personalen pratar om. Och hur ska vi då kunna förvänta oss att våra barn ska sköta sig?

Jag har kunnat fortsätta skriva sida upp och sida ner hur mycket jag hatar mobbare. För det gör jag verkligen, Elaka hjärtlösa människor. Som det säkert egentligen är mycket mer synd om i grunden. Man kan inte må bra själv om man måste göra andra ledsna, det är en sak som är säkert.
Så jag hoppas att ni ALLA nästa gång ni ser mobbing säger stopp! Det är fanimig inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!