onsdag 5 oktober 2011

TurkietKärlek

 Satt och försökte klura ut hur jag i ord ska förklara för er vad Turkiet är för mig. Men det är svårt. Turkiet är inte bara en semesterort som vi åkt till många gånger, nej det är så mycket mer. Men jag sa en sak till min familj när vi var i Turkiet och jag tror man får en liten bättre bild efter det.

"När vi var i Budapest i våras var jag väldigt nervös över att åka dit och jag tyckte det var lite jobbigt att komma dit sent på dagen, eftersom det nästan var mörkt när vi kom dit. Jag gillade inte heller att vi på kvällarna vandrade runt på stan för jag var typ rädd, och dom två nätterna vi sov där hade jag faktiskt hemlängtan på kvällen. Samma sak i Warszava förra året. Men när jag landar här i turkiet uppstår en helt annan känsla, typ en Hemma känsla. Dessutom sover jag så djupt och gott och jag är aldrig rädd, inte på dan, inte på kvällen inte på natten, aldrig i Turkiet"

 Det ger nog ändå en bild av mitt Turkiet. Jag älskar Turkiet. Hade jag kunnat hade jag velat åka dit 1 gång per halvår. Och jag hade inte tröttnat!
Och jag hade blivit lika glad varje gång jag hade gått ner till stranden.
 Blir jag någon gång förmögen blir ett av mina första köp en lägenhet i Turkiet. För hela familjen.
Och jag älskar Turkar!
Ni som aldrig varit i Turkiet, använd aldrig uttrycket "Jävla turk" 
För det finns inga jävla Turkar, ni snackar om fel folk.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!