söndag 23 oktober 2011

Fiskben

Jag får mycket beröm för mina flätor och det är klart, jag är ju flätmästare!
Skämtosido!
Fiskbens-fläta är många som tycker är fint men inte kan göra. Här nedan har jag gjort en inbakad fiskbens-fläta. Och det är faktiskt ( enligt mig ) lättare att göra än en vanlig. Jag ska försöka förklara lite snabbt hur man gör:)
-dela upp håret i två delar
-ta en liten slinga ytterst ut på ena delen och lägg över på den andra.
- gör sen samma sak på andra sidan.
-ju mindre slingor desto finare fläta.

Alltså! Man jobbar bara med två slingor hela tiden och kör varannan som med en vanlig fläta. Trixet är bara att ta det yttersta håret hela tiden.
Ska man sen göra inbakad gör man som med alla andra inbakade, man tar med en liten bit av håret varje gång man gör en slinga.
Fiskbensfläta blir också väldigt snyggt om man drar lite i den och ge den tjockare och lite slarvig. Som bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!