måndag 31 januari 2011

Monsters

Johan säger att jag inte ska rekomendera filmer för oftast tycker jag om dom filmer han tycker är kassa. Som denna tex.
Men jag tycker denna var bra!
"För sex år sedan upptäckte NASA möjligheten att främmande liv i vårt solsystem. En sond lanserades för att samla in prover, men kraschade vid återinträde över Centralamerika. Strax efter började nytt liv , och hälften av Mexiko var karantän som ett smittat område. Idag kämpar amerikanska och mexikanska militären fortfarande för att hålla "varelser " inhängda. Vår berättelse börjar 6 år senare när en amerikansk journalist går med på att eskortera en skakad turist genom den infekterade zonen i Mexiko till säkerheten för den amerikanska gränsen"

Det jag tyckte var bra med denna filmen var att den inte var som en vanlig framtidsfilm när man får följa ett gäng som kämpar mot utomjordningar eller någon smitta, och verkar överleva det mesta, utan hur det faktiskt skulle kunna vara i framtiden om något sånt här händer, hur folk beter sig och hur folk lever vidare. Man behövde inte sitta på helspänn hela filmen för att man var rädd, men den var ändå spännande hela vägen igenom. Det jag tyckte var extra grymt var att det såg så verkligt ut med alla byar som hade blivit övergivna. Monstrena i sig ser inte verkligt ut men man ser inte dom så mycket så att man stör sig på det. helt klart sevärd, med lite tråkigt slut.


!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!