lördag 22 januari 2011

Jeans Jeans Mera Jeans!

Inte många inlägg att hurra för nu dessa dagar. Och det märks på antalet besökare. Kanske inte så roligt att läsa en dålig uppdaterad blogg dock, men JC tar över mitt liv! Sakta men säkert blir jag mer och mer Jeans nörd (om det är möjligt) innan var bara min kärlek till jeans stor. Nu ska jag gå djupare på ämnet. Niclas försöker lära mig alla modeller och färger på diverse nyanser utantill. Och tro mig där finns några stycken..
Idag packade vi dessutom upp alla Nudie jeans vi fått kompa då idioterna som gjorde inbrott tog med sig hela lagret.
Då kan jag komma på mig själv att faktiskt stå och njuta av doften av en låda med splirrans nya jeans. Friskt?Nej! men det är lite så vi jobbar.
Och på senare tid har jag känt ett stort sug av att kunna verkligen alla frågor vad gäller olika sorters slitningar av jeans, hur jeans rör sig vid andvänding. varför man faktiskt knappt ska tvätt jeans, hurvida sandblästring är bra eller dåligt för människorna som utför det. Vad dom olika jeans leverantörerna jobbar för att förbättra miljön. Tro mig, kunderna vill veta och dom skämms inte för att fråga. Då vill man ju vara snabb på att svara! samma sak gäller storlekarna. dom vanligaste storlekarna finns från 26-34 i 32 och 34 längder. Men Lee tex ska såklart vara speciella och köra 30,31 och 33 längder. Men det finns också dom byxer som går upp till 38-40 längder, tänk på alla långa människor! dom vill ju också ha jeans. Samma sak gäller dom korta som kanske är lite bredare. Dom kanske vill ha 42 i midjan men itne mer än 30 i längd. Då är de ju bra och veta var alla dessa ligger och kunna plocka fram snabbt:)
Men de svåraste är kunder som inte vet sin egen storlek, speciellet tjejer. Vi blir ju sura om man gissar på för stor storlek och samma sak om de är för liten storlek.
Ja mina vänner, frågorna är många, men snart är jag nog lika bra som Niclas, Jeansexperten ;)
Då jäklar ska jag sälja Jeans så det ryker!

2 kommentarer:

  1. Eeeh. Ja, det låter SICK! =)

    SvaraRadera
  2. Nudie jeans är fan de bästa haha :D
    Och jeans är faktiskt sjukt trevligt, du är inte ensam om att njuta av både lukt och känsla av ett par nya jeans!

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!