torsdag 20 januari 2011

Blond Bitches

Blondiner! De här är säkert ingen nyhet men vi tar det en gång till för säkerhets skull. Vill man vara blond och som jag, riktigt kall blond, inga guldiga nyanser och absolut inga gula nyanser så ska man helt klart köra på ett silverschampo 1-2 ggr i veckan. Silverschampo är till för att ta bort gula/guldiga oönskade nyanser i håret och istället göra det kallt blondt som många också ser som lite mer vitare/ beigt blont.
Så därför tipsar jag här om lite olika alternativ!
Och alla dessa hittar ni hos Frisören, det är där ni ska köpa schampo, ingen annanstans!


Budget:


Lanza är ett märke som jag är mycket förtjust i. Det är billigt men ändå prisvärt! deras schampo är väldigt väldigt vårdande. Och så också deras silverschampo. Det som är extra bra med detta silverschampo är att det också funkar på brunetter som vill få lite kallare känsla på håret. Kostar allt från 120-200















Matrix har alltid varit en favorit för mig. Och detta silverschampot har jag använt sen jag insåg vad det var för något. Funkar riktigt riktigt bra och är drygt som attan! inte alls dyrt heller, om man tänker på hur länge det varar ( silverschampo löddrar mer än vanligt schampo) ligger på ca 160-200 kr












Lyx:






Lakme har jag precis testat för första gången och detta är ett riktigt starkt schampo! så starkt så att det till och med blir lite för grått i mitt hår om jag råkar ha i det nån sekund extra. Så detta är till dom som verkligen vill vara kritvita eller kanske till dom som har fått lite för mycket gula nyanser som inte vill ge sig. kostar allt från 170-250kr






Paul Mitchell. Ett riktigt bra silverschampoo. Som har dess rykte också. Gör precis det den ska och luktar grymt gott! Finns inte mycket mer att säga än att den kanske är lite i dyraste laget. ca 250-300 allt beroende på salong.
Men vill man vara fin får man lida pin! i plånboken i alla fall!










Tänk på!
att även om ett silverschampoo funkar grymt på en persons hår är det inte alls säkert att det funkar lika bra på en annan. Alla har vi olika hår med olika färger.
Silverschampo kan man låta sitta i i någon minut dom första gångerna, sen använder man det som vanligt schampo någon enstaka gång i veckan ( silverschampo är starkare än vanligt schampo)
För att hålla det gula/guldiga borta.
Jag som till exempel blir väldigt guldig i botten tar endast i botten och låter de sitta där. Annars blir det guldig botten och vita toppar :)
Hoppas Tipsen är till hjälp för någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!