söndag 12 september 2010

Igår var jag och johan ute i åled som ligger tio minuter utanför Halmstad, ni undrar säkert  vad fasiken jag gjorde där, de är nämligen så att dom har en gigantiskt fiskaffär där, levande fiskar alltså. Dom har bland annat såna här feta rockor som kan bli 50'cm i diameter...!!! En vacker dag ska jag köpa en sån, så jävla ball. Dom hade två stycken i ett mega akvarie tillsammans med en Karp. Skit fint. Jag berömde ägarna för alla deras fina akvarie ( ca 150 st) då svarade hon ja de är ju lite glest här nu men vi har ju 180 akvarie till i källarn med rockor.... Så kom tillbaka om några veckor så kommer här vara ännu mer.
De är något spec med akvarie. Jag blir ca 10 år igen som när man sprang ner till fiskaffären hemma i Älmhult och gick runt länge länge och glodde på fiskar. Undrar hur många fiskar/grodor/salamandrar jag ägt i mina dar? 
Jag  kan sitta framför glaset och bara stirra rakt in huuur länge som helst. De är fridfullt på något sätt:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!