torsdag 19 november 2009

The Road is long but I will get you there








På min lilla väg fram till mitt jobb uppstår
en liten situation, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
Det finns som känt väääääääldigt många cykelvägar i halmstad, och det är ju kanon att många cyklar och att man slipper bilar osv.
Men! vilken sida ska man gå på och vilken sida ska man cykla på?
Jag jobbar ju inne i stan och bor väldigt nära högskolan, så när jag ska in till stan möter jag många cyklister, och ursäkta mig om de är svårt att vara utan varann när man är student, MEN! man behöver inte cykla i bredd!
Men de var inte de jag skulle komma till...
Tillbaka till de med rätt sida, om jag så går på vänster sida, då möter jag en cyklist som cyklar på samma sida mot mig, och inte fan flyttar dom på sig? och jag fortsätter gå och när man kommer fram till övergångsstället så går jag rätt och har cykelbanan jämte mig och övergångsstället rakt framför.
Men detta handlar då om en viss spec cyklist.
Varje morgon, när jag ska ner i tunneln (där tåget går över, vet inte vad den heter) så möter jag en liten liten kines på en väldigt liten ostabil cykel. och hon kämpar och kämpar för att orka upp för denna backe (som alla andra lätt tar sig upp för utan problem men men...)
och vilken sida cyklar hon på? jo just de, min fina vänstra sida, och hon ligger väääldigt nära kanten, vilket jag med gör för att gör plats åt andra (INTE gå i bredd tex.!)
Men tror ni kinesen flyttar på sig? tror ni hon svänger lite åt sidan??
Nej! Hon ligger så närma så närma.
De är högst 5 centimeter mellan oss, varje dag!
Och jag kan ju knappast flytta på mig för om jag flyttar mig mot kanten måste jag upp i en gräsbacke, nooo way. och om jag tar ett steg åt höger eller helt enkelt går på högra sidan, då ger jag ju upp. och det kan jag verkligen inte göra!
Så idag ska jag gå spik rakt framåt. och inte akta mig för fem öre.
Vem tror ni trillar hårdast? stabila jag eller en liten kines på en ostadig liten cykel, andfådd i uppförsbacke?

1 kommentar:

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!