onsdag 14 oktober 2009

skrållan BOLL!





Tecken på att hon snart ska föda:
- Magen "släpps" ned.
- Hon bäddar och letar födsloplats
-runt den sista veckan börjar ungarna sparka om allt är som det ska
- När slemproppen går så föder hon inom ett dygn.


Idag när skrållan låg på Johans mage och då sa Johan att han kände sparkar. Imorse när jag kom upp tror jag hennes vatten hade gått. men jag är inte säker, det var inget kiss iaf!
Och idag gjorde vi i ordning en liten låda åt henne jämte mig i sovrummet för där gillar hon att vara mest;) och senare idag hade någon varit där och bäddat.
Det sägs också att man inte ser att en katt är gravid för än efter 3 veckor, och vid min födelsedag den 25 septemeber hade vi förstått de ett tag, minst 1-2 veckor. och de är 3 veckor sedan min födelsedag var, så enligt min uträkning är kanske skrållan inne i sin nionde vecka. shiiiiiiiit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!