tisdag 28 februari 2012

Träning

Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag har då fan inget över till träning. I mitt huvud kopplas genast träning till måsten, förbud, slitsamt, stressigt och rent ut sagt asjobbigt. Så gissa varför jag inte tränar?
Jag har länge länge funderat på hur jag ska gör för att få igång en träningsrutin. Jag har försökt med crosstrainer, jag har köpt träning i form av tv-spel, jag har bett min sambo hjälpa mig, jag har försökt få in träning i vardagen så som promenad från och till jobbet. Men Inget har hittills funkat. Och nu är jag trött irriterad och totalt oinspirerad.
Jag skyller delvis på min arbetstid som allt som oftast är 9-18 och ibland tidigare och oftast längre. Sen ska man hem fixa i lägenheten, laga mat och äta SEN kan jag börja träna. På
Morgonen finns de inte en chans att jag tränar. Jag är sjukligt morgontrött.
Förr var träning så enkelt, för då var det hobby! Jag tränade fotboll, gymnastik, var tränare i gymnastik samtidigt som jag gick i skolan och gjorde allt som hörde där till. Men då åkte jag inte dit för att träna utan för att spela fotboll och det var roligt!
Idag känns de dock svårt att ta upp fotbollen igen, även om jag många gånger varit sugen. Och skulle de funka med jobbet? För mitt jobb går före det mesta!

Så hur gör jag? Vad f*n ska jag göra?
Jag skiter snart i att ens försöka.
Ni ser mig snart i biggest loser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!