tisdag 18 oktober 2011

Blondes have more fun

 Åhh vad jag längtar till den 25 oktober!
Då ska jag nämligen vara hårmodel hos Lovisa på Monique!
Hon ska testa deras nya ljusfärgning. 
Man kan alltså färga håret ljusare så länge håret är orört, alltså ofärgat.
Och jag färgar oftast mitt hår, Och nu har jag jätte mycket utväxt för att jag ska spara mig till Lovisa :)
Och då kommer hon enbart att lägga färg i Botten, alltså mitt naturliga hår. Och då går det alltså att få det ljusare.
Allt ljusarefärgat hår ser oftast mycket mer naturligt ut än blekt hår eftersom blekning tenderar att antingen bli gult eller vitt, alltså inga naturliga färger.
Blekning är självklart också bra. Har man mörkt hår och vill bli blond kan man använda blekning och det blir ofta väldigt snyggt med lite smala blekta slingor i naturligt hår. 
Det kan lyfta en hel frisyr!
Men som sagt! Vill man se naturligt blond ut ska man köra på färgning!
Här nedan är lite exempel på naturliga blonda färger.


 Tänk vad lite "mörkare" blond kan göra i jämförelse med sönderblekt blond?
Kolla Lauren här nedanför tex. 
Sönderblekt hår V.s Mer naturligt blond.
Allt smälter ihop så mycket bättre, ögon och ögonbryn, hudfärg m.m
Man ser ganska snabbt vad som är bäst för Lauren.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!