torsdag 15 september 2011

A trip Down Memory Lane

 Något jag hade i överflöd när jag var liten var leksaker. Jag lekte och jag lekte länge!
Så länge att jag och min klasskompis kom överrens om att vi skulle börja leka med Barbie i smyg för vi inte trodde att dom andra fortfarande gjorde det. Och då kanske jag var 11-12.
Idag finns det nog inte en enda 11-12-åring som leker med Barbie. Dom sitter nog och läser och skriver bloggar istället..
Det känns som att dom flesta barn idag leker mer eller mindre med hjälp av dator och Tv.
Ni vet inte vad ni går miste om! Lek med dom riktiga leksakerna!
 Gbs glass meny 1996

 Polly Pocket och inspector Gadget!

 Den hemska krokodilen som man skulle dra ut tänder på eller trycka ner. Och till slut stängdes käften på en viss utvald tand!
 Jag har inte lekt så mycket med Pokémon, men jag kan allt ändå! Min lillebror var nämligen Besatt..
Och den lilla fluffiga saken kallas Furbee ett mekaniskt Husdjur som man fick mata och leka med och natta. Jag fick till slut låna en av min kompis för jag hade ingen egen och han var så trött på att den aldrig höll käft..

 På denna tiden kunde man bygga om Happy Meal till små hus eller scener från den senaste filmen.
 Alla har vi väl haft Penntroll?
 Playmo! Som jag har lekt med detta. Jag och Min syskon hade allt! Vi hade det feta huset, vi hade två bilar, massa gubbar, brandbilar, Ön, borgen Och jag hade skeppet! Finns en mycket intressant berättelse om det där skeppet. Jag hade önskat mig det i födelsedagspresent och på morgonen kom mamma, pappa och Rebecca in på morgonen och gav mig ett enormt paket. Och jag slet upp det snabbt och såg att det var playmo-skeppet!
Men besvikelsen som uppstod när jag öppnade lådan och hittade en sketen liten eka ( som tillhörde det stora skeppet) var stor!
Min familj hade nämligen tagit ut skeppet i förväg och byggt ihop det. Och redan på den tiden älskade dom att jävlas med mig. Och vad jag förstod så kunde jag tjura ihop rätt så enkelt när jag var liten så det kan ha något med det att göra :) Men självklart blev jag glad igen när dom kom med det riktiga skeppet.
Men jag har inte förlåtit dom än!
Min och brorsans favvoglass!
Den innehöll Små kulor som man mer eller mindre drack. Och helst skulle man då vänta lite innan man åt den så att kulorna smälte så det blev lättare att dricka dom :)


 Tamagoshi! Denna lilla pipande leksak från helvetet.
Det var helt enkelt ett husdjur i digital form. Och exakt den gula där upp fick jag av min Morfar när jag var liten. Men när jag blev trött på den fick mamma ta hand om den, som om inte hon hade nog med tio dagbarn..
 Tophat! Choklad och Sylt-hål

Den här minns jag inte vad den hette men jag minns att den hade vingar och när man ryckte snabbt i snöret ( som på en motor på en båt) så flög den iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!