tisdag 26 juli 2011

HOPP

Såg precis ett reportage på Nyhetsmorgon om svälten i Afrika. Jag brukar vara väldigt skeptisk till organisationer och brukar inte skänka pengar till dom. Men efter att sett det reportaget skänkte jag pengar direkt! Det är fruktansvärt hemskt, det som hänt i Norge. Jag är väldigt tagen av det också. Men Norge är ett rikt land! Och det finns inte mycket mer jag kan göra än att visa stöd och heder åt offrena.
Men när jag såg ett barn på 3 år som vägde 6 kilo, som ska väga det dubbla, då insåg jag att vi missar en annan katastrof som pågår just nu. Utan bomber, utan massmördare och politik. Bara barn som inte får äta sig mätta. Mördare och bomber kommer vi aldrig kunna förhindra helt och hållet. Men mat måste vi väl kunna ge alla?
Jag skänkte endast 50 kr. För mig är det inte mycket men för dom är det! Tycker fanimig det är vår skyldighet att hjälpa barn som har det svårt! Och det handlar inte bara om barn i våra egna länder!

Så ta fram mobilen och smsa HOPP50 eller HOPP200 (beroende på hur mycket du vill skänka ) till 72900.
Vad spelar det för roll om din mobil räkning stiger med 50 kr om det kan rädda liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!