onsdag 15 juni 2011

Måsjävel


Idag tog jag mig i kragen, direkt efter jobbet dessutom, och tog på mig träningskläderna och gick.
Det var himla skönt väder och musiken spelades i bra ordning. Rundan gick bra helt enkelt. Jag var dock lite trött på mina vanliga gå-rundor så jag tänkte testa en ny runda, och det gjorde jag!
Gick utmed järnvägen vid industri-områdena då jag upptäckte en liten grusväg/Stig som jag tänkte passa på att testa!
Såg att den gick till gatan på andra sidan som leder hem.
När jag går där i lugnan ro och faktiskt njuter av musik och promenad lyfter jag plötsligt blicken och ser en Mås-unge.
Min första tanke:
"Matilda, vad är det du inte tycker om med Måsar? Måsmamman!"
Min andra tanke:
SPRING!!
Och jag sprang! Något så in i helvete.. Och när jag väl tänker efter, jäklar vad fort jag kan springa!
Borde börja med fotboll igen..

Men åter till saken!
Förra året tog jag samma väg minus lilla grusstigen när jag skulle hälsa på Mor och Far i stugan, då såg jag med en Måsunge och log lite. 2 Sekunder senare hör jag ett skrik och känner fötter sliter i huvudet på mig. Då är det Måsmamman som jagar mig och är Vansinnig! Dom är väldigt överbeskyddande tydligen, och vadå?? Jag log ju bara mot ungen, tror hon jag tänker ta i hennes lilla fågelinfluensabarn eller?
Knappast.
Men också det slutade med att jag fick trampa något jävulsk på cykeln för att komma ifrån Måsen, som dock jagade mig en jävla bit innan hon gav upp.
MåsJävlar!

Förstår ni varför jag har svårt för att ta mig ut på träning när sånt här händer? Jag ser Tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!