måndag 20 juni 2011

Chark-Kärlek


Igår när jag och Johan var megabakis, fast ändå inte, Bestämde vi oss för att införskaffa en mega frukost, som vi gör varje Söndag. Vi sitter och äter frukost i 2-3 timmar?
Men jag är lite trött på "vanliga frallor och pålägg"
Så vi åkte ut till Maxi Flygstan som, har väääärldens underbaraste chark!
Ni tycker säkert jag är störd nu, men när jag var liten ville jag såååå gärna jobba i charken. På Konsum hemma hade dom en chark innan, och jag tyckte det såg så mysigt ut. Plocka röror, Skära skinka, och lägga dom i små fina papperspaket med klisterlappar på!! Åhh !!
låta folk provsmaka osten ( jag fick alltid provsmaka ost!) diskutera fram vilken ost som passar bäst till kvällens Vin.
Och då ska ni veta att Konsumcharken i Älmhult är INGENTING jämfört med Maxi Flygstans superduper mega grymma bästa chark i världen!!
dom har allt! För det första har dom små söta förkläden på sig, och hattar!
Dom är alltid trevliga, för dom har alltid trevliga kunder! Vem blir inte glad av att köpa god mat? Dom har alla olika sorters Skinka, korv, ost, dom har hjärtformad salami, pastasallader, potatissallader, kycklingvingar, kycklingklubbor, kycklingfilé alla i minst 3 olika marinader, oxfilé, fläskfilé, alla sorters fiskar! Aborre, lax, gädda, räkor, Löjrom, fiskbiffar, sillar, såser, smörgåstårtor, äggmackor och massa massa mer! Och det bästa av allt alla dessa röror, Räkröra, skagenröra, laxröra, ishavssallad, krabbröra, kräftröra.
Vi valde En het kräftröra med Aioli. 17:90/hg stod det. Jag tänkte, ja de var väl inte så farligt?
"Går det bra med denna burken"
säger expediten och visar upp ungefär världens minsta burk.
" ja de blir bra"
Jag menar tänk om jag inte gillar den?
" var de bra så?
Hon ger oss burkar och jag tittar på den lilla söta klisterlappen på locket.
47:50
Jag tror jag ska öppna en chark..
47:50 för ungefär världens minsta burk med het kräftröra med aioli?
Jaja.. Gott var det iaf. Och min Kärlek till Charken kvarstår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!