tisdag 31 maj 2011

Insidius

Såg denna film i helgen. Hade hört att den ska vara riktigt grisig och jag och Johan har ju sett dom flesta skräckisarna nu så vi var tvugna att kolla denna också,
Och visst var den läskig! Från första början känner man att huset inte är något man själv hade satt foten i men såklart ska där flytta in en barnfamilj. Ganska snart upptäcker man också att där finns spöken i huset och att dom gärna ger sig på barnen. Mamman i huset är hemma hela dagarna och ser saker som Mannen,som jobbar, inte tror på, också ganska vanligt i såna här filmer. Jag tycker den till en början är riktigt spännande och obehaglig. Musiken och hela inspelningen är lite kult-inspirerat vilket man får tänka¨på när man ser den eftersom filmen känns lite "gammal" Och det gör också vissa special effekter. Den är också väldigt lik Paranormal activity filmerna till en början ( kan bero på att de är samma regissör) Men till slut, som många andra skräckfilmer, ballar den ur och blir väldigt overklig i slutet, både vad det gäller effekter och själva historien. Vilket kan vara väldigt irriterande för vissa, men skönt för mig tex då jag slapp gå och lägga mig lika rädd som jag var i början av filmen! :)
Den är helt klart sevärd om man gillar skräckisar med kul-stil, barn, spöken och specialeffekter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!