fredag 15 april 2011

Medwurst, meeeedvurscht, medvust?

På vägen hem igår hade jag och Johanna en mycket intressant diskussion..


Johanna: åh! det luktar meeeeedwurscht.

Jag: Vad sa du?

Johanna: ja, Meeedwurscht?

Jag: Haha

Johanna: hur säger du då?

Jag: Medvust

Johanna: hahaha


Båda efter 2 minuter:

Men det är förjävla gott med medvurst..

Johanna: Ja på rostat bröd!

Jag: Med smör!

Båda: mmm...

Jag: Man måste ha smör..

Johanna: ja de måste man

Jag: inte bara pålägg eller majonäs eller någon skit. smör ska det vara. något flytande och något fast.

Johanna: ja alltså det måste ju sitta fast på mackan.

Jag: Ja man måste kunna hålla mackan uppochner

Johanna: men alltså man får inte ha smör och mjukost

jag: nej då räcker det med mjukost, inte två flytande.

Johanna: fast jag kan ha de om jag ska ha marmelad.

Jag: ja också, eller med leverpastej.

Johanna: fast om jag ska ha marmelad tar jag först smör sen ost sen marmelad

jag: nej jag tar smör sen marmelad sen ost, som ett lock.



Tror ni vi var trötta på vägen hem igår vid elva tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!