måndag 4 april 2011

Budapest del 2 Lördagen.

Här kommer förmodligen det längsta blogginlägget nånsin i min bloggs historia :)

Här kommer nämligen resten av Budapest bilderna, fortfarande inte alla men nu orkar jag inte mer och nu har ni nog fått sett det mesta åtminstone !

På lördags morgonen efter frukostbuffén bestämde vi oss för att bestiga ett berg, ( tror det var ett berg) Som hade utsikt över heeeela Budapest. Dessutom massa statyer osv.

Helt fantastiskt utsikt!





Frihetsbyggnaden högst uppe på berget.
Lucce och Johan hänger lite ;)
En av utkiksplatserna, ser ni hur högt upp vi är??
Grym utsikt!
Till och med Lucce var impad ;)
Pusspuss!
Här vill man inte trilla ner :)


alla dessa mysiga uteserveringar!

Lunch på en mysig restaurang som hette Karma. där åt jag en goood past med Vitlök och chilli marinerade tigerräkor.. Mmmm!

Fast efteråt brann det i munnen ;)



Hela kyrkan var som ett vykort. Så mycket fint på väggar överallt!

Folk tände ljus för dom som dom hade förlorat!
Sol Sol och mera sol!
Top-model gjorde fotoshoot ;)




































På Kvällen valde vi att åka med en båt som gick

utmed Donau, där blev det Middags-buffé med ungerska specialliteter, både förrätt, huvudrätt och efterrätts buffé. och Levande musik! Jätte mysigt!





























































Parlamenetet . Som från början var ett palats. Det går inte med bild eller ord beskriva hur det såg ut. Men dom bilderna jag visat innan visar exakt hur det såg ut i verkligheten! Så vackert!



























Dagen efter tog jag inte så många kort. Vi skulle mest bara äta frukost och sen resa!

Men det har iaf varit en helt underbar resa och vi har hunnit med sååå mycket på ingen tid alls känns de som, lite tråkigt att åka hem bara för det är så mysigt att umgås med familjen hela dagarna, äta god ny mat, se massa fina byggnader och vara i ett lite varmare klimat :)

Nu längtar jag sååå mycket till Turkiet. Detta kändes nästan som en liten ret-resa, det blev varmare, språket förändrades, valutan förändrades och allt runt omkring men det var såklart ändå inte mitt kära gamla Turkiet. Men den som väntar på något gott... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!