lördag 12 mars 2011

Kärring

Klockan är 22:00. Johan och hans grabbar är lagom lugna, dom lyssnar på musik, sjunger och kollar melo. Det ringer på dörrn. Johan öppnar och där står vår "kära" granne Sonja 65+ Sonja säger " nu tycker jag att det är dags att avsluta denna festen, ni har ju faktiskt hållt igång sen 16:00"
Johan säger " vi har en taxi beställt 22:30 då kommer här bli knäpptyst"
Men det nöjer sig inte Sonja med utan ringer på en gång till och tjatar och diskussionen är igång.

Sånt här retar mig, och jag blir så jävla irriterad. Jag och Johan har aldrig fest. Aldrig! Dom gångerna vi har förfest kan jag räkna på fingrarna. Och då tycker jag fan inte att man kan klaga på en förfest och speciellt när klockan inte är mer än 22:00! Så jäkla löjligt. Det här skapar bara irritation. Dessutom säger Sonja att hon har så dåligt att hon har 2 hörapparater. !??!!! Stäng av dom då så är problemet löst?
Alla på festen skrattade och drog sina historier om deras grannar som har fest var och varannan helg, och då är klockan mer än 22:00. Men inte gnäller dom för det. Och skulle man ringa polisen skulle det inte spela nån roll. Man får spela musik fram till 23:00 på vardag och 00:00 helger.

Det värsta är att jag och Johan skulle lätt kunna räkna ut 10 saker som bl.a. Sonja gör i huset som vi stör oss på, Men INTE har klagat på. Tex spelat radio hela nätterna långa, städat trappuppgången klockan 7 en söndagsmorgon, möblerat om nätterna långa. För att bara nämna några.
Men från och med nu ska jag ringa på och klaga som F A N.
Sonja, du kommer inte få en lugn stund!

Ni ser mig i grannfejden i höst! Då jävlar...

1 kommentar:

  1. Så ska det låta !!
    Prata omkull henne bara, inget våld det löser inget. Blir kul med Aschberg på Skogabyvägen !!

    DC

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!