måndag 28 mars 2011

Jeanshort, Gör egna!

Idag tjuvstartade jag ju våren/sommaren med lite Jeansshorts! har man bara strumpbyxor under så är inte det kallare än leggings/Tunika, eller hur? ;)

Men jag kan faktiskt tycka att jeansshorts kan vara lite dyrt, oftast kostar shorts lika mycket som hela jeans, vilket kan tyckas onödigt. Så jag har faktiskt gjort 2 egna jeansshort ( jag har såklart köpta också men det är är faktiskt en grym idé!)

Det är ju bara till att leta upp ett par gamla jeans och klippa av dom! inte svårare än så, bilden ovan ser ni hur jeansen såg ut innan jag klippte av dom, och nedanför efter. Man får tänka på att inte ta för tighta jeans, då blir det lite mer cykelbyxa nämligen, och om man vill kunna vika upp dom några varv är det bäst att ta ett par lösare jeans.

Förra året klippte jag av ett par baggy-jeans till shorts och dom blev svin-coola, lite boyfriend-aktiga.

Så kör hårt med saxen! klipp och slit och gör dom så personliga som möjligt!

Har man inte några gamla jeans man vill klippa sönder är det bara att åka till second hand och köra ett par för en ynka 100 kr.

Snygga sofie i snygga shorts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!