onsdag 2 mars 2011

Facebook

Alltså nu kanske jag kommer låta väldigt elak eller känslokall. Men! jag är så trött på vissa statusuppdateringar som görs på Facebook. jag gillar Facebook. Tycker det är ett bra sätt att ha kontakt med nya och gamla vänner. Men det jag inte gillar är när folk skriver, ledsna, sorgliga, tycka-synd-om-mig-statusar. Jag har hur många vänner som helst som dagligen skriver att dom mår dåligt, att dom blivit sårade, att dom bråkade med pojkvän/flickvän, mamma,pappa och så vidare. Är det verkligen något för allmänheten? Har ni inget privatliv? Visst, man får ha en dålig dag, självklart! Men genom att skriva om såna här saker på Facebook DAGLIGEN gör att en annan inte alls tycker synd om personen eftersom det känns som att den enda anledningen till att hon/han skriver är för att få uppsmärksamhet och stackars-dig-kommentarer. Jag får lust att skriva gör-något-åt-saken-istället-för-att-gnälla-kommentar.
Dessutom har jag många föräldrar som dagligen skriver hur trötta dom är, hur mycket tid deras barn tar, hur, sjuka dom är och så vidare. Ett tips! Ge fan i Facebook så kanske du har lite mer tid över?
Ibland får jag känslan av att barn ska man skaffa! För då har man så mycket tid över att man kan sitta vid datorn och uppdatera 5-6 gånger om dagen.

Japp, där var den av-reaktionen klar.

1 kommentar:

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!