söndag 20 februari 2011

The last exorcism , Becka levande begravd och Paranormal activity 2

Här är 3 filmer jag nyligen set, den ena värre än den andra, men jag får skylla mig själv, älskar att se skräckfilmer, men jag älskar inte känslar efteråt när jag märker hur rädd jag egentligen blivit, men som sagt, jag får skylla mig själv ;)

"The last exorcism" riktigt obehaglig film, filmar som en dokumentär vilket gör hela filmen mycket mer trovärdig och verklig. Ni som sett "besatt" kommer absolut att gillar den här filmen, mycket obehaglig tjej som spelar i huvudrollen och slutet är ganska oväntat, för mig i alla fall!
Beck - Levande begravd
Måste vara en av dom bästa Beck som gjordts, riktigt obehaglig, dels för att den är svensk men dels för att man sitter på spänn hela filmen igenom!
Och Gunvald är lika bra som alltid, men frågan är om inte " Oskar" slår honom i denna filmen ;)

Paranormal Activity 2
Kan nog vara den värsta film jag nånsin sett. Jag är riktigt känslig för alla filmer som handlar om hemsökta hus och personer. Och fy fan var obehaglig denna är. Den är filmad genom deras övervakningskameror pga att dom haft inbrott i deras hus. Och det gör filmen väldigt verklig. Det som är bäst är att det inte är några special effekter i filmen som gör den overklig utan mest små saker som bygger upp ens rädsla, dörrar som öppnar sig, leksaker som rör sig, m.m. Dessutom sitter 1:an och 2:an ihop på ett bra sätt!
Ni som såg Paranormal Activity 1 kommer inte bli besvikna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!