tisdag 8 februari 2011

Klädes-fix!

Idag har jag lekt designer ;)

nej skämtodsido. Fick en klänning av Lovisa igår, och tyvärr är jag inget stort fan av klänningar, men vad gör man inte då+ jo klipper av en liten bit och vips så har det blivit en söt volang-topp!

Före: Klänning

Efter: En mer användbar topp!



Har alltid haft lite förkärlek till just ljusa slitna jeans, både när det gäller shorts och vanliga jeans. Tycker det är så grymt snygg, speciellt på sommarn!
Så jag hade ett par ljusa jeans för ett par år sen som satt perfekt och var fint slitna, använde dom varje dag en hel sommar säkert! Men efter ett tag gick slitningarna upp mer och mer och till slut gick dom nästan av, men igår kom jag på att jag har ett par ljusa jeans i garderoben som är dåligt använda. Så jag satte igång och filade lite. Använde mig mest av Ett rivjärn, har gjort detta tidigare en gång och då hade jag slip-papper också som funkar grymt. Men idag blev det bara rivjärnet ( Tänker på Lina i emil i lönnerberga när jag säger rivjärn) Jag har jeansen på mig när jag rive, då vet man exakt var hålen och slitningarna kommer hamna, men riv inte på för mycket för det gör ganska ont om man råkar hamna på huden..

Blev hål på båda knäna och lite snlitningar här och där både fram och bak.

Och så här blev resultatet!

Före: Vanliga Jeans

Efter: Sjukt snygga slitna och personliga jeans!

En helt ny Outfit ! Inte dumt alls ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!