onsdag 23 februari 2011

Billig manikyr!



Varför gå på dyr manikyr när man kan göra det lika fint hemma? Jag tycker det är jättefint med manikyr men jag klarar inte av att få naglarna så tjocka och längre, känner mig lite halvt handikappad då.. Men jag älskar fransk manikyr så istället för att göra naglarna gör jag det på mitt egna lilla vis!

Först börjar jag med ett allround lack från depend, som är lite rosa-färgat för att förstärka färgen på naglen. Detta lacket är bra för allt. Det gör naglen starkare och så växer dom bättre.

Efter det använder jag Mavalas Top Coat. I butiken där jag köpte det sa hon att alla nagellack flagnar ås länge man inte har ett top coat, och dom är ju genomskilniga så det blir bara en fin glans !

Sist men inte minst användet jag denna vita nagelpennan, också från depend. Den målar man med som en kajal under naglen, alltså på nagelns baksida. Det blir jätte vitt och fint men ändå väldigt naturligt. Det blir lite vitt på fingrarna men det går bort när man tvättar händerna. Jag tycker det håller riktigt bra, man får fylla på lite då och då men det är inget som tar tid.

Allt finns att köpa på kick, Åhlens, H&M, lindex o.s.v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!