tisdag 25 januari 2011

Ryggbälte 2

Nathalie sa...

"Hej, läste just om det fiffiga "ryggbältet", jag verkar ha samma problem med magen som du, har du något tips, hjälper ryggbandet mycket? vart hittar man sånt? tacksam för svar :) mvh nathalie "



Ja det är tyvärr många som verkar ha samma problem som mig med ryggen, Skönt att man inte är ensam om att var sne-ryggad i alla fall ;)
Jag gick faktiskt till en sportaffär ( tror det var Intersport) och kollade runt lite, sen frågade jag personalen om hjälp, vilket oftast funkar bäst. Dom förklarar bra hur man ska använda det och det finns en hel uppsjö olika, modeller och prisklasser.
Så det bästa är att fråga så att man får rätt med sig hem ;)
Mitt är kanon bra, sitter som berget, det enda som är mindre bra är att det är ganska tjockt vilket gör att man lätt blir svettig. Så kolla efter ett tunt, men starkt material.
Har för mig att mitt kostade 300-400 kr och kommer från märket Adept.
Det är en bra investering, man får tänka på sin kära rygg!

1 kommentar:

  1. Tack för att du tog dig tid att svara :)
    Ha en bra dag! / N

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!