fredag 21 januari 2011

björn-F

Så här såg en konversation ut mellan mig och en kund. Kunden var en typisk mamma i 40+.
det börjar med att jag står i kassan och kunden kommer fram.
Kunden: -"ehhh.. ursäkta.. kan du hjälpa mig?"
Jag: -"Ja visst?"
Kunden: -"det är så här att min son skulle vilja ha en mössa.."
Jag: -"okej, någon speciell?"
Kunden: -"ehh.. Jaa... jag vet inte hur jag ska förklara de..
Han sa att man kallade det för björn och sen ett ord till.."
Jag: -" Kan det börja på F och sluta på itta?
Kunden: -"Ja! hur visste du det??"
Jag: -"För det är vad dom kallar pälsmössorna nu för tiden"
Kunden: -"Men varför i hela friden då?
Jag: -" för att dom är stora och håriga"
Efter de så var kunden påväg ner till golvet och skrattade i säkert 10 minuter. Hon berättade att hon trodde att hennes son hade ljugit för henne och skämtat om de för att hon skulle gå in och skämma ut sig . Så hon var så nervös och visste inte hur hon skulle göra men vågade till slut fråga mig, och det gick ju ganska bra. Jag har faktiskt, tro det eller ej, fått frågan om vi säljer Pälsmössor aka Björnfittor ganska många gånger i vinter.
Det är ganska skönt att det finns kunder man kan prata med på sånt här sätt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!