fredag 3 december 2010

tacksamhet

Livet är allt bra konstigt ibland. Och fan så orättvist.
Man kan verkligen ena dagen känna att allt går som det ska, att de flyter på som de borde.
Men andra dan kan allt vändas upp och ner, och det värsta är att det kan hända när som helst, var som helst och vem som helst. Ingen som helst rättvisa.
Vi klagar dagligen på saker som gör livet mindre smidigare, att tågen är lite sena, att de faller för mycket snö, att de är svårt att komma på vad man ska köpa för julklappar.
Var glad när du har någon att åka tåg till, och att du har någon du ska köpa julklappar till. Att du överhuvudtaget får fira jul, och då vill du väl ändå ha snö?
Det värsta är att de ska krävas tragiska händelser för att man ska se bortom allt detta och vara tacksam över det man har. Jag är en sån person.
Senast igår klagade jag på min fullsmockade garderob som jag inte visste hur jag skulle använda. Jag gnäller dagligen om hur kallt de är att gå till jobbet, Jag har ett jobb.slut. Och om oboyen är slut. Då jävlar. Och ändå är de bara jag som dricken den där oboyen.
Jag är tacksam över allt jag har runt omkring mig. Men jag är en av dom som inte är tillräckligt bra på att nämna de. Jag tror många tänker som jag, att de är lite pinsamt, eller att de blir lite konstig stämning om man talar ut för mycket för folk vad man tycker om dom. Men tvärtom då?
Om någon skickar iväg ett sms till mig och skriver något fint blir jag jätte glad, så varför kan man inte göra likadant tillbaka?
Och dom personerna man inte har lika bra kontakt med, nu som då. Man lever ju såklart olika liv och man har inte tid på samma sätt längre. Men man vill ändå att alla vänner, nya som gamla, hela familjen och tjocka släkten ska veta hur mycket man tycker om dom på alla olika sätt och vis!
Så jag antar att detta lilla inlägg är ett litet bevis på ett erkännande om att jag är dålig på att säga vad jag tycker om folk, och en spark i röven till alla som är som jag, var tacksam! Man vet aldrig när man förlorar människor runt omkring en, och då kan man inte backa bakåt och berätta allt man velat berätta. Så visa för folk att du är glad över att ha dom i ditt liv! Visa din käraste hur jäkla kär du är! Visa dina föräldrar hur tacksam du är över allt dom har fått ställa upp under åren, säg till dina syskon att dom är dom bästaste syskonen en mellan syster kan ha!
Visa för släkten vilken, udda men ack så rolig och mysig släkt du tycker du har! Och berätta för dina vänner att du inte vill mista en enda av dom, för dom är bra vänner på alla olika sätt och vis.

Over and out!

1 kommentar:

  1. Du e helt otrolig Matilda......Jag e så inponerad av de du skriver o du har så RÄTT älskade dotter

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!