måndag 25 oktober 2010

Längsta dagen på länge, 

Johan har haft ont i sitt lilla huvudet i över en vecka nu så då var de dags att åka till vårdcentralen, var där vid elva, tjugo över var vi ute igen med en remiss. Så vidare upp mot sjukhuset, satt i vänterummet nr 1 ca 30 min, sen vidare till ett behandligsrum, där fick vi sitta i 2 timmar, inte ens en tidning hade vi, lite då och då kom läkare förbi och ställde lite frågor, en sjuksköterska kom endast in för att berätta att vi valt fel dag att komma in på ( valt?  )sen fick vi gå ut i väntrum nr2 där
Vi satt i 30 min, efter de fick vi gå till ett nytt behandlingsrum där dom klämde och kände fram och tillbaka i 1 timme, sen fick vi reda på att han skulle röntgas. Tillbaka i väntrum nr 2 Efter 30 min gick vi upp en våning och och röntgade, vilket tog ca 10 minuter,
Läkarna sa att dom
Bara skulle komma bilderna på datorn och sen berätta resultatet, så tillbaka till väntrum nr 1. Där satt vi i ca 1 timme, sen in i behandlingsrum igen och fick svar på resultatet som var heeeelt normalt. Som tur var. 
Så 6 timmar senare var vi ute i luften igen, helt slut i hela kroppen, men med positiva resultat från läkaren, vilket så klart är det viktigaste, hade kunnat sitta där i en vecka så länge resultaten är positiva:) 

Direkt efter åkte vi till maxi och Storhandlade, när vi kom ut var de kolsvart och haglade. Hem och packa upp, vika all tätt som jag glömt igår, diska och laga mat, nu är de Ullared och jag rör banne mig inte från soffan mer idag... 

1 kommentar:

  1. Det är inte klokt att det ska ta så lång tid! Jeez!

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!