lördag 4 september 2010

Om man tänker efter riktigt nog. Om man liksom stannar upp och tänker efter. Vad livet kan ändras fort, och man märker inte ens de 
För nästan exakt ett år sen gick jag ut Göteborgs frisörskola med massa ny kunskap, massa nya underbara vänner,
Stor kärlek till Göteborg och med tårar i halsen, de var en underbar tid och jag saknar er varenda dag. Nästa steg blev att jag startade mitt egna företag. Och de är nog inte för än nu jag inser hur jävla vågat de var och hur stolt jag faktiskt ska vara över att företaget gick med plus första året och att de går bättre för varenda dag. De är inte många företag som går plus första året kan jag lova. Och att lära sig bokföring alldeless själv är banne mig inte lätt heller, no cred till Skatteverket för dom är verkligen sämst på att hjälpa nyföretagare. 
Den första salongen jag började på var kanske inte vad jag trodde när jag började där men jag kämpade vidare och kunder kom tillbaka så de borde tyda på att man gör något rätt. Men efter att ha kämpat nog och till slut fått erbjudande om att börja på en salong som enligt beskrivning i annons skulle bli " en av Nordens mest modernaste och ledande salonger" så tvekade jag inte en sekund. Månaderna gick och den 14 juni klev jag in på min första dag på Nudh. Jag kan lova er att de är en frisörs dröm att jobba på en salong som erbjuder allt en kund kan önska, plus lite till. Allt var nytt och fräscht och man kände sig genast hemma. Inte så konstigt, att jobba med dom jag jobbar med gör hela jobbet såå enkelt, hela dagarna bara flyter på. Åsa som äger salongen och som gör allt varje dag för att vi alla ska ha de så  bra som möjligt, Jennifer som är den mesta drivna och inspirerande människa jag nånsin träffat. Emilia är en klass för sig de finns ingen som du. Jessica är min Halmstad mamma, min mamma sita! Lovisa är min andra hälft, kärlek vid första ögonkastet, Annica har jag känt i bara några veckor men de finns ingen som kan få en att skratta som hon i alla dess möjliga tillfällen.  
Vi kör modevisningar tillsammans, vi stylar och fotograferar, vi färgar och klipper.  Jag älskar mitt jobb! Och gör man de tror jag allt runt omkring en blir så underbart, jag har träffat så många nya människor, jag trivs så fruktansvärt bra i Halmstad och tillsammans med min Johan, nu har vi bott i Halmstad i 3 år, varit förlovade i 2.5 och många fler lär de bli.  Tänk vad livet ändras fort va? Och nu sitter jag i bilen igen på väg hem till Älmhult för de är en sak som Alltid kommer vara dessamma, jag kommer alltid återvända till Älmhult och min kär familj och vänner!

1 kommentar:

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!