måndag 22 mars 2010

Min blivande arbetsplats

Salong Nudh

lilla butiken med exklusiva kläder från italien ( hon tar endast in 6 st av varje plagg)
Schamponeringen

Vårat personalkök ( ser ni kaffe maskinen!! :D )

Lite mys i personalrummet

Själva salongen, platsen längst hit kommer att bli min. Väggen längst bort blir "sminkhörna" med arteco smink, endast reeeena och vårdande miniraler.
Idag hade vi färgkurs med en färgtekniker från Redken. Hon var väldigt duktig på att lära ut och pratade på frisör-språk. känns ganska viktigt att färgtekniken själv är frisör så hon vet man man pratar om och tar relativa exempel.
Redken skiljer sig mycket från min färg men var ändå logiskt byggd, så de ska nog sitta i huvudet till slut de med ;)'
I lördags var det fullt upp med styling av modeller, fix av hår, smink kläder och sen fotografering. Carina och Carita som är stylister gjorde riktigt grymma fotosessions och gjorde sina modeller ändå från grunden med allt från hårvård till smycken, och gav en annan mycket inspiration. Bilderna kommer visas på Nudhs hemsida när den väl är klar, nu är den bara lite halvt färdig eftersom hälften av oss inte finns med ännu =)
Hela dagen filmades och fotades och kommer sen visas på Ntv (Halmstads lokaltv), Jag kan lova att det var inte lätt att jobba och se glad ut samtidigt som man har en kamera i nyllet :) jag ser nog väldigt sur ut när jag koncentrerar mig.
och om någon vecka ska jag sätta in löshår på Åsa och samtidigt ska vi filma det och göra en liten intervju, Jag kommer inte vara nervös(...)
Mycket i huvudet nu, men det blir nog bra till slut :)
Nu längtar jag till påsk och till älmhults folket! :D
/M

2 kommentarer:

  1. Fyyyyy va fint, där får man nog boka in en tid, annat än i köket ;)

    SvaraRadera
  2. Wooooooooow! Det ser ju asnice ut! Där kommer du nog att trivas!

    SvaraRadera

Släng iväg en Kommentar vettja ;) Glöm inte din egna Bloggadress!